hangende discussen in de nieuwe bak

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: hangende discussen in de nieuwe bak

Bericht door Kees »

Goed om te horen.
Extra luchtpompje zou ik zelf niet doen, ik heb er een söchting oxidator instaan die bij mij wat extra zuurstof geeft zonder de c02 uit je bak te slaan.
PH en KH is wat aan de hoge kant voor discusvissen lijkt mij.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Mandy zo'n pompje haalt niet veel uit, het zal eerder zuurstof verdrijven en daardoor de ph weer gaat stijgen dan daadwerkelijk zuurstof toevoegen. Probeer in eerste in stantie is om zoveel mogelijk beweging in je watteroppervlak te krijgen, dit zou normaal gezien voldoende zuurstof moeten opnemen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
mandyrademaker
0-200
0-200

Bericht door mandyrademaker »

Ja, dan blijf ik gewoon op deze manier door gaan met het uitstroompijpje! Klaar dan maar weer....... mijn dank is weer groot :vis: :vis:

gschouw
0-200
0-200

Bericht door gschouw »

kevin schreef:Mandy zo'n pompje haalt niet veel uit, het zal eerder zuurstof verdrijven en daardoor de ph weer gaat stijgen dan daadwerkelijk zuurstof toevoegen. Probeer in eerste in stantie is om zoveel mogelijk beweging in je watteroppervlak te krijgen, dit zou normaal gezien voldoende zuurstof moeten opnemen.
Hoi Kevin, ben met Kees eens dat een söchting oxidator beter is. Heb die zelf ook maar is weer een dure oplossing natuurlijk. Maar moet toch even toevoegen dat een luchtpomp geen zuurstof maar CO2 verdrijft maar door de waterbeweging wel degelijk zuurstof in het water opneemt hoor!
120Lx40Hx50D
9 L. multifasciatus
2 N. pulcher 'Daffodil'
2 J. transcriptus
5 S lucipinnis

Rob Bosman

Bericht door Rob Bosman »

ik vindt het eerlijk gezegt allemaal maar een beetje onzin, ik heb een pomp een bak met water thermosstaat en luchtpompje in me bioloog en daar draaid me bak op niet meer en niet minder