dillema

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
feike
0-200
0-200
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 aug 2014 16:14

dillema

Bericht door feike »

goede middag.

Ik heb sinds vorige week donderdag een aquarium draait thuis 60-30-35 zijn de afmetingen een leuk bakje om mee te beginnen

nu hebben we er afgelopen maandag vissen in gedaan
8 neon tetras
8 kogelblekvarbeels
2 algen eters

Dit kon werdt ons verteld bij de dierenwinkel aangezien het voor ons een nieuwe wereld is hebben we dus daar steeds geïnformeerd over hoe en wat.

nu verteld de andere dierenwinkel ons dat er nog geen vissen in mogen het water zou nog niet goed zijn .(het water was bij de andere winkel wel goed vandaar dat we er al vissen in hebben gedaan) Wat ik dus niet geloof de vissen zwemmen er nu 4 dagen in zijn actief en het lijkt er totaal niet op dat de bak niet goed zou zijn.

Wat raden jullie ons aan .
Wie zouden wij nu moeten geloven als winkel.

groeten feike

Gebruikersavatar

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 8484
Lid geworden op: 27 okt 2007 23:50
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

Re: dillema

Bericht door Kees »

Bak moet altijd zonder vis indraaien om de bacterie cultuur in je filter de kans te geven om goed op te starten en dan het liefst 2 weken.
En dan beginnen met een paar visjes om de bacterien in je filter de kans te geven hierop in te stellen.
Maar goed, gedane zaken...
Voor nu zou ik zeggen, houd de boel goed in de gaten, niet te veel voeren en om de andere dag wat water verversen, denk zelf aan een kwart.
Eventueel kan je kijken voor wat waterverbeteraars van bv EasyLife of Sera.
En lees je goed in, er staan op dit forum hele goede artikelen en posts waar je veel van kan leren.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Gebruikersavatar

stylz
1000+
1000+
Berichten: 5423
Lid geworden op: 03 aug 2013 12:37
Locatie: Brielle

Re: dillema

Bericht door stylz »

de tweede winkel dus, een aquarium kan je nooit direct bevolken, ondanks wat je in sommige winkels verteld wordt en wat je in programma's als tanked en dat soort onzin ziet.

Je bacterien hebben gewoon even tijd nodig om op te bouwen, een bak die je net opstart is vrijwel steriel en niet in staat nitriet om te zetten naar nitraat en nitriet is gevaarlijk voor je vissen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Gebruikersavatar

Ronald V
1000+
1000+
Berichten: 2315
Lid geworden op: 30 jan 2013 13:21
Locatie: Zeeuws Vlaanderen

Re: dillema

Bericht door Ronald V »

Het kan goed gaan, maar de kans dat het fout gaat is groter.

Als aanvulling op de reacties van Kees en Stylz, raad ik je aan om het uitgebreide artikel over de opstart van een aquarium van dit forum te lezen.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=113&t=8519
Gezelschap
Garnalen


M.v.g. Ronald en Pum

Plaats reactie

Terug naar “Waterconditie”