- -Moet ik de eitjes/ouders/andere vissen verwijderen?
-Zijn de jongen lastig op te kweken?
-wat kan ik doen om de jongen uit het filter te houden?
-waar heb ik die kweek dan aaqn te danken?
Khulii kweek?
-
Laurens
Onderwerp auteur - Oud teamlid

Khulii kweek?
Ik heb in mijn aquarium drie kuhlii's, een man, een vrouw, en een onbekend, waarschijnlijk man (vrouwtjes zijn lichter en hebben lichtere borstvinnen). Mijn vrouwtje was een uur geleden plotseling veel bleker dan anders, en ze kroop steeds over en om het mannetje heen.Dit laatste was al langer zo. Dit zou ik allemaal niet vertellen als het vrouwtje - van een halve cm achter de kieuwen tot een halve cm voor de staartvin - op haar buik een lichtgroene gloed had, en ik al eerder op wikipedia had gelezen dat de eitjes een lichtgroene kleur hadden. Heb ik kans op kweek? En dan nog de vraagjes:
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Re: Khulii kweek?
volgens mij is het nog niemand gelukt om khulii te kweeken.
-
Laurens

Dat weet ik, daarom vraag ik het ook. Anders had ik al op internet ergens de symptomen gevonden.
-
Laurens

...
...
...
Haloooo?
Is daar imand?
Niemand?

...
...
Haloooo?
Niemand?
Moeilijke vraag, volgens mij zijn er sowieso niet veel khulii houders hier.
-
Laurens

Daar zou dan verandering in moeten komen, want de khulii's zijn simpel om te houden, en ik vind het de leukste vissen in mijn aquarium...
-
Gast
Dat is jouw mening 
Mijn vriendin vind het maar enge lelijke dingen die op slangen lijken en ik vind er ook niet veel aan.. of ze zitten ergens onder of ze vliegen hyper de voorruit langs.. neh niet mijn visje.
Over de kweek is weinig te vinden behalve dat het op grote schaal met hormoon injecties gebeurt.
Het verschil tussen man en vrouw is niet te zien.
Als ze eitjes afzetten zijn die licht groen en doen ze dat tussen bladeren aan de oppervlakte
Mijn vriendin vind het maar enge lelijke dingen die op slangen lijken en ik vind er ook niet veel aan.. of ze zitten ergens onder of ze vliegen hyper de voorruit langs.. neh niet mijn visje.
Over de kweek is weinig te vinden behalve dat het op grote schaal met hormoon injecties gebeurt.
Het verschil tussen man en vrouw is niet te zien.
Als ze eitjes afzetten zijn die licht groen en doen ze dat tussen bladeren aan de oppervlakte
-
Laurens

Dat klopt dus echt niet...doemijdiema schreef:Het verschil tussen man en vrouw is niet te zien.
- 1 Het vrouwtje is lichter. Op het eerste gezicht zie je dit niet, maar als ze naast elkaar liggen toch echt wel.
2 Het vrouwtje heeft afgeronde borstvinnen, de man niet.
3 Het mannetje heeft grotere borstvinnen.
Laurens je hebt idd helemaal gelijk; nog een paar toevoegingen:
Het mannetje is groter en het mannetje is dikker
Het vrouwtje is als ze eitjes heeft groen gekleurd (fel) en dik. Meestal lukt de kweek niet omdat de eieren beschimmelen en het vrouwtje dood gaat.
ps Ja ik zit hier nu ook
;)
Het vrouwtje is als ze eitjes heeft groen gekleurd (fel) en dik. Meestal lukt de kweek niet omdat de eieren beschimmelen en het vrouwtje dood gaat.
ps Ja ik zit hier nu ook
Groeten, Jarik
-
Anonymous
Grappig, want op deze website hebben ze het over de anaalvin van de mannen die wat groter zou zijn.jarik schreef:Laurens je hebt idd helemaal gelijk; nog een paar toevoegingen:
ps Ja ik zit hier nu ook;)
http://www.aquariumlife.net/profiles/co ... 100023.asp
Ik vond ook nog een mooi kweekverslag, wel in het engels, maar ik trek mijn stelling dat het alleen met hormooninjecties lukt dus weer in
http://www.fishchannel.com/freshwater-a ... loach.aspx