Ziekte bij mijn goudvissen:(?

Ziekte bij mijn goudvissen:(?

Berichtdoor stevbouligoldterphil » 21 Sep 2009 22:18

Hallo iedereen, Ik heb sinds een maand 5 goudvissen waarvan er 4 (sarasa, 1 lionhead fantail, een zwarte moor en een gewone goudvis) bij elkaar zitten en 1 (fantail) alleen omdat hij niet ophield de anderen een soort van aan te vallen. Nu mijn probleem:

Mijn kleine gewone goudvisje is vanavond dood gegaan! Hij was de kleinste van het stel en groeide eigenlijk ook niet. De sarasa was van dezelfde grootte maar die is nu al groter en dikker geworden. Nu weet ik niet wat het dode visje had. Hij was al bijna vanaf het eerste moment de zwakste en vaak bovenin verticaal in het aquarium aan het hangen. Sinds ongeveer een week lag hij de hele tijd maar bovenin, niet hangend maar horizontaal met platte vinnen en staart ook plat een beetje naar onder toe gebogen en hevig ademend. Sinds afgelopen zaterdag lag hij bijna de gehele tijd in de waterplanten op de bodem, ook hevig ademend waar hij dus vandaag is gestorven. In het begin wilde hij ook opeens nog wel eens hard door het aquarium racen met flitsbewegingen.

Ik heb heel vaak de waterwaarden gemeten en die waren goed. Alleen het nitriet was rond de derde week hoog en toen heb ik elke dag een grote waterverversing gedaan. Ik heb ook een filter die extra lucht meeneemt in het aquarium.

Nu is de sarasa ook soms snel aan het racen met flitsbewegingen en ook zijn wang tegen de hoeken van het aquarium aan aan het duwen waarmee hij met best grote kracht tegelijkertijd naar beneden zwemt, ik geloof dat dit wel als flashen beschouwd kan worden. Soms boort hij zich ook in de bodem. Tevens hangt hij vaak horizontaal bij het wateroppervlak. Hij eet goed en komt kijken als ik bij het aquarium ben. Ook de lionhead fantail Goldie zwemt soms met flitsbewegingen, maar dan eigenlijk meer als een soort spasme door het water en maakt soms de mond grrot waardoor he tlijkt alsof hij gaapt. De zwarte moor 'gaapt' ook soms en hangt ook verticaal bij het wateroppervlak. Wat wel raar is, is dat als ze ik tubifex of iets dergelijks ze opeens wel lang beneden in het aquarium blijven. Dat neemt niet de symptomen weg natuurlijk.

Weet iemand hier wat mijn visjes kunnen hebben? Ik dacht zelf aan kieuwwormen maar ik weet niet zeker of het ook bacterieel kan zijn of flagellaten. Ik wil mijn overige visjes graag houden want ik ben erg op ze gesteld en ben bang dat ik ze ook nog ga verliezen.

stevbouligoldterphil
0-200
0-200

Onderwerpen: 3

Dit forum wordt mede gesponsord door:

Stef's Aqua Supply

Aquariumbenodigdheden

Mededeling

Dit onderwerp heeft 12 reacties

Om alle reaties te kunnen lezen dien je aangemeld te zijn.

Registreren of Aanmelden

Terug naar Goudvissen en overige koudwatervissen