Labirintvissen en Maanvissen
-
tomenden
Onderwerp auteur
- 200-400

- Contacteer:
Labirintvissen en Maanvissen
Op zoek naar een mooi visbestand voor mijn bak (zie onderschrift) stuiten we op zoals iedereen op vele vragen.
De pracht van labirintvissen maar ook van Maanvissen trekt onze aandacht.
Mijn eerste vraag:
We willen graag een paartje Diamantgoerami's 1m-2v. Kan daar dan ook nog 1 of 2 paar dwerggoerami's bij?
(wateroppervlak is 6000 cm2)
Mijn tweede vraag:
Kunnen Maanvissen en Goerami's elkaar verdragen? Ze leven niet in hetzelfde waterniveau dacht ik.
Ik verwacht dat mijn kardinalen-, en roze tetra's geen probleem zijn net als de bodembewoners.
We moet alleen nog even een oplossing zoeken voor 1 Congozalm(m) en 1 hoogvinkarper(v).
Als er nog andere suggesties zijn dan hoor ik graag jullie ideeën
groetjes Tom
De pracht van labirintvissen maar ook van Maanvissen trekt onze aandacht.
Mijn eerste vraag:
We willen graag een paartje Diamantgoerami's 1m-2v. Kan daar dan ook nog 1 of 2 paar dwerggoerami's bij?
(wateroppervlak is 6000 cm2)
Mijn tweede vraag:
Kunnen Maanvissen en Goerami's elkaar verdragen? Ze leven niet in hetzelfde waterniveau dacht ik.
Ik verwacht dat mijn kardinalen-, en roze tetra's geen probleem zijn net als de bodembewoners.
We moet alleen nog even een oplossing zoeken voor 1 Congozalm(m) en 1 hoogvinkarper(v).
Als er nog andere suggesties zijn dan hoor ik graag jullie ideeën
groetjes Tom
Laatst gewijzigd door tomenden op 11 mar 2010 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Momenteel geen bak meer.
Oriënterend voor een Paludarium
-
Rietslang
Re: Labirintvissen en Maanvissen
ik heb nu al geruime tijd 2 mannelijke diamantgoerami's en 1 maanvis samen en alles verloopt naar wens
-
tomenden
Onderwerp auteur
- 200-400

- Contacteer:
Het is voor mij wel de bedoeling dat er paartjes in komen dus het zal wel drukker worden aan de oppervlakte.Rietslang schreef:ik heb nu al geruime tijd 2 mannelijke diamantgoerami's en 1 maanvis samen en alles verloopt naar wens
Maar goed, als die 3 het bij jouw elkaar verdragen dan is dat iig een stap in de goede richting. Thanx !!
Zijn er nog meer leden die ervaring hebben met labirintvissen onderling en in combinatie met maanvissen?
Momenteel geen bak meer.
In principe kunnen ze wel samen, alleen als de maanvissen nestjes hebben dan blijven het wel gewoon chiclides.
Maar ik zelf vind je bak er groot genoeg voor.
Alleen zou ik het dan wel bij 1 soort gourami houden.
Maar ik zelf vind je bak er groot genoeg voor.
Alleen zou ik het dan wel bij 1 soort gourami houden.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
tomenden
Onderwerp auteur
- 200-400

- Contacteer:
Kan je jouw mening iets verder onderbouwen Kees. Dan kan ik een betere overweging maken.Kees schreef:Alleen zou ik het dan wel bij 1 soort gourami houden.
Momenteel geen bak meer.
Je heb dan al maanvissen en diamantgourami's en dat zijn al flinke jongens.
Verder denk ik aan je bak, je heb wel een groot oppervlakte, maar de lengte is niet super lang.
Het zou op zich wel kunnen om er koppel dwerggourami's bij te doen, alleen ik ben bang dat ze mekaar in de weg gaan zitten.
Verder denk ik aan je bak, je heb wel een groot oppervlakte, maar de lengte is niet super lang.
Het zou op zich wel kunnen om er koppel dwerggourami's bij te doen, alleen ik ben bang dat ze mekaar in de weg gaan zitten.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
tomenden
Onderwerp auteur
- 200-400

- Contacteer:
oké, dan kan ik daar rekening mee houden. Thanx
Momenteel geen bak meer.
-
dirk trilob
- 0-200

volgens mij heeft ze 2 blauwe gourami's en 3 honing gourami's in 1 bak. dat gaat prima samen...tomenden schreef:hoi Marlieke.
Ik heb net even in je fotoalbum zitten snuffelen en zie dat jij dwerg en diamantgoerami's hebt.
Zitten die bij elkaar ik één bak en gaat dat zondar problemen of zijn er tips aar ik rekening mee moet houden. (ik ben bezig met het samenstellen van een visbestand en dit heeft wel een grote voorkeur
Btw 600cm2 is bijvoorbeeld 60×10 cm of 30×20 dat is te klein voor maanvissen, en ook voor veel labyrintvissen.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
tomenden
Onderwerp auteur
- 200-400

- Contacteer:
Scherp opgemerkt hoorLauMooij schreef:Btw 600cm2 is bijvoorbeeld 60×10 cm of 30×20 dat is te klein voor maanvissen, en ook voor veel labyrintvissen.
Bedankt voor je oplettendheid
Ik zal het meteen ff aanpassen. (toch weer een 0-etje over het hoofd gezien
120 x 50 = 6000 natuurlijk
Momenteel geen bak meer.
Diamantgoerami's zijn redelijk agressief tegenover andere vissen, en dus ook andere goerami's. Mijn blauwe colisa chuna's en honinggoerami's doen het wel goed samen. Maar de diamantjes zijn toch een ander verhaal. Opzich zijn maanvissen erg vredelievend maar die combi met meerdere goerami's...ik vraag het me af... Zou sowieso de diamantjes genoeg ruimte geven vanwege hun territorium afbakening..
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
-
caatje_pj
Ik heb nu een kleine week 5 maanvissen en een mannelijke betta in een 260 liter bak, en het gaat erg goed.
De betta zwemt met de maanvissen alsof hij bij de groep hoort
Het is dan ook wel een erg rustige man, en ik plaats er bewust geen vrouwtjes bij...
De betta zwemt met de maanvissen alsof hij bij de groep hoort
Het is dan ook wel een erg rustige man, en ik plaats er bewust geen vrouwtjes bij...