Advies nodig!

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Advies nodig!

Bericht door MatthijsH »

Hallo,

Ik heb momenteel een klein aquarium van 60X40X40 en ik ben op zoek naar wat mooie tropische vissen. Er zitten nu neontetra's, guppen, platies en algeneters in maar wat kan er nog voor mooie vissen bij?
De prijs moet ook niet al te hoog liggen!!!

Ook heb ik nog een aquarium van 35x25x25 en daar wil ik graag garnalen in kweken. Is dat bakje daar geschikt voor? En zouja, welke garnalen en hebben die verwarming nodig?

Ik hoor graag jullie reacties!

Groeten Matthijs

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Advies nodig!

Bericht door Fabian »

Ik vind je 60cm bakje al aardig val, Matthijs. Hoeveel van elk soort heb je rondzwemmen?
Je 35cm bak is prima voor garnaaltjes. Vuurgarnaaltjes zijn erg gemakkelijk om mee te beginnen :) Deze hebben niet per se verwarming nodig. ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Advies nodig!

Bericht door MatthijsH »

Uhm 30 guppen :D waar nog zo'n 20 jongen in een apart bakje zitten en 3 tetra's en 5 platies en 2 algeneters.
Laatst gewijzigd door MatthijsH op 10 nov 2014 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Advies nodig!

Bericht door MatthijsH »

Als er nog guppen weg moeten omdat andere vissen meer ruimte nodig hebben wil ik dat ook gerust wel doen. Is de blauwe haai misschien wat?

Gebruikersavatar

Rickpad
1000+
1000+
Berichten: 1404
Lid geworden op: 06 dec 2011 12:06

Re: Advies nodig!

Bericht door Rickpad »

Met een blauwe haai vermoed ik dat je een vis bedoeld die enorm lang kan worden. Is dus geen optie voor in je aquarium.

Moet overigens wel met Fabian mee gaan dat het al vrij vol is.

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Advies nodig!

Bericht door Linda »

Ik zou er ook geen vissen meer bij zetten inderdaad.
En nee de blauwe haai of pangasius sutchi is sowieso niet geschikt voor aquaria. Deze kan bijna 2 meter lang worden en gaat jagen op kleinere vissen. Dus dan kun je je gups wel gedag zwaaien :?
Kijk hier naar eens op..
http://plazilla.com/page/4295035275/pan ... t-aquarium

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Advies nodig!

Bericht door MatthijsH »

Oke,
Een kennis van me heeft ook een blauwe haai maar ik redelijk klein en hij is bij mij in de buurt ook te koop of was het dan een andere haai?

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Advies nodig!

Bericht door Linda »

MatthijsH schreef:Oke,
Een kennis van me heeft ook een blauwe haai maar ik redelijk klein en hij is bij mij in de buurt ook te koop of was het dan een andere haai?
Dat is waarschijnlijk nog een jong exemplaar...Ze worden allemaal klein verkocht maar groeien vrij snel.

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Advies nodig!

Bericht door MatthijsH »

Oke, dat gaat dan niet door...
Maar weten jullie verder nog mooie vissen of moet ik het niet doen? Ik wil ook nog best guppen weg doen zodat het rustiger is

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Advies nodig!

Bericht door Linda »

MatthijsH schreef:Oke, dat gaat dan niet door...
Maar weten jullie verder nog mooie vissen of moet ik het niet doen? Ik wil ook nog best guppen weg doen zodat het rustiger is
Maar waar zou je je guppen laten? Ik weet niet of de winkel ze over zal nemen..Guppen zijn er immers al in grote getalen te krijgen vaak...
Je zou kunnen kijken of er in jouw buurt mensen wonen die je blij kunt maken met guppen..
In je huidige visbestand zou ik er geen visjes meer bijzetten..

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Advies nodig!

Bericht door MatthijsH »

Ik kan ze altijd zelf nog verkopen, ik heb ook nog wel een paar opvangbakken dus daar kunnen ze ook nog in. En er zitten behoorlijk wat dierenwinkels bij mij in de buurt en ik weet genoeg mensen die ze nog wil hebben

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Advies nodig!

Bericht door Linda »

MatthijsH schreef:Ik kan ze altijd zelf nog verkopen, ik heb ook nog wel een paar opvangbakken dus daar kunnen ze ook nog in. En er zitten behoorlijk wat dierenwinkels bij mij in de buurt en ik weet genoeg mensen die ze nog wil hebben
Als je ze op die manier kwijt kan raken en ze zo een goed ander onderkomen krijgen zou het wel kunnen. Eerst maar kijken of je je populatie wat uit kunt dunnen, praten we daarna verder over evt andere vissen voor in je bak ;)

Gebruikersavatar

Onderwerp auteur
MatthijsH
1000+
1000+
Berichten: 1258
Lid geworden op: 08 nov 2014 21:08
Locatie: Zeeland

Re: Advies nodig!

Bericht door MatthijsH »

Dat snap ik maar om nou eerst mijn gupjes te verkopen terwijl ik nog niet weet welke andere vissen er in komen doe ik liever niet. Stel dat er niks tussen zit wat ik mooi vind dan ben ik al mijn guppen kwijt en dan heb ik niks... :kwnie:

Gebruikersavatar

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid
Berichten: 9550
Lid geworden op: 18 jun 2011 12:05

Re: Advies nodig!

Bericht door Fabian »

Ik zou beginnen met het aanvullen van je neontetra's, deze leven het liefst in een school ;) Uiteraard wel als je je guppenpopulatie verkleint :P

Gebruikersavatar

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam
Berichten: 8464
Lid geworden op: 28 aug 2011 22:18
Locatie: Arnhem

Re: Advies nodig!

Bericht door Linda »

Ga anders eens snuffelen in onze database Matthijs. Misschien zitten daar geschikte vissen tussen voor jouw bak die je mooi vindt :)

Plaats reactie

Terug naar “Visbestand voorleggen/samenstellen”