ik heb al eerder verteld dat ik bezig ben met het maken van een aquarium van 200x50x60.
in dit topic zal ik gaan vertellen (incl. foto's uiteraard) hoe de voortgang is van de bouw.
Via internet heb ik een kale bak van 200x50x60 opgehaald en ik wilde alles zelf gaan knutselen.
dit is de bak met onderkast zoals ik hem heb opgehaald.

als eerst ben ik gaan poetsen natuurlijk en toen knapte de bak al aardig op.
Ik zou de onderkast die er onder zat in eerste instantie gewoon gebruiken maar omdat de platen al lekker bol stonden van het water heb ik besloten om de onderkast ook opnieuw te maken.

dit alles heb ik in de schuur gezet en eerst eens vol gegooit met water om te kijken of het niet aan alle kanten naar buit zou stromen.

toen heb ik een bak gezocht om en bioloog van te maken en dit is hem geworden.

Ik had bedacht om de bioloog te kitten met plexiglas en heb via een maat van me alle plaatjes op maat laten zagen. toen kit gehaald en kitten maar..

nu dit allemaal gedaan is ben ik gaan piekeren over een overloop voor de bioloog in het aquarium en heb besloten dat het een horizontale pijp door de achterwand word die ik op het waternivo monteer. hier heb ik nog geen foto van maar die ga ik binnenkort maken.
ook ben ik al met een achterwand bezig geweest (ik heb er al 2 geprobeerd (piepschuim branden en met een staalborstel bewerken en daarna in de tegellijm maar ik was niet tevreden met het resultaat dus daarmee wil ik overnieuw beginnen.
zodra ik weer vorderingen maak zal ik het in dit topic plaatsen om iedereen een beetje te laten mee genieten van alles wat mij bezig houdt.
(ff iets anders.. in mijn kleine aquarium 100x40x50 wil ik alvast kleine pauwoogjes doen zodat ze lekker kunnen groeien tot de grote bak klaar is, en nu heeft een maat van me zijn koppel pauwogen eieren gelegd en die zijn uitgekomen en ze zwemmen. dus als alles goed gaat wil ik er daar een paar van nemen zodra ze een beetje groter zijn en heb ik dus pauwogen die ik vanaf het ei heb meegemaakt.)
Zodra ik nieuws heb zal ik dit topic updaten maar ik heb een halfjaar plan gemaakt van het aquarium omdat het me best veel kost en het budget het niet toelaat om het sneller te doen.
dus geduld moet ik maar hebben maar zoals ik al zei kunnen de visjes lekker alvast groeien!